Sunday, January 24, 2010

“Tidur boleh melupakan sesuatu seketika”

Saya sbgai sdut pndangan org pertama: Baru sje bgn dri tdo yg lame..8pm-2am. Sblm mate terlelap,ade sesuatu yg bermain di pkiran,sesuatu yg baru saje dtg dlm hdup yg ssh utk paksa ia pergi dan berharap agar ia berlalu pergi.mkin dipaksa mkin btmbah. Selalu je berdoa kalo ia bkn utk ku hilangknlah ia..tiba2 terlelap dgn lame..bila bgn rasa sgguh lega kerana boleh juga mlupakn ia utk beberapa jam dan kini sedang menaip secara tiba-tiba.

Saya sbgai sdut pndangan org ketiga: Ade terpikir, adekah perdana mnteri, doktor, boleh melupkn masalh mereka seketika dgn tidur.stu pesoalan yg pnting: mereka ni tidur ke?Mcm mne pula dgn org yg bkerja 24jam..di kala manusia sdg nyenyak tdo,hanyut dri dunia realiti..mereka berjaga..Sye slalu myruh mak tidur dgn ckup.Mak tidur lambat dan bgn awal pagi.Mak,tidurla dgn ckup dan nyenyak biar dpt lupakan masalah seketika.

"Tapi ade pule yg ambil jln mudah dgn makan pil tidur dgn harapan mslah itu akn hilang buat selama-lamanya. Saya terpikir..knape org-org itu snggup bertndak sdemikian. Kita kena igt..Allah SWT takkan bagi kita dugaan itu jika kita tak boleh hadapinya..Setiap maslah tu pasti ada jln penyelesaiannya. Yang penting jgn putus asa. Manusia dtg dan pergi, ada yang membuatkan kita ketawa, tapi ada pula yg menyakitkan hati kita, namun masih ada yg sayang. Itulah kehidupan."

0 comments:

Post a Comment

 

Sang Pelangi Copyright © 2010 Designed by Ipietoon | Thank You for Visiting -Fuchiha Fatiha-